Perşembe, Kasım 24, 2011

Yüreğimin Öğretmeni



Nazlıcan’a ithaf


zil çaldı, ben çaldım, başladı ilk bakıştan aşk
hiç bilmediğim hep yazıldığın hoşluğun defteriydin
dinmez, bitmez, anlatılmaz sağanak gibi sırılsıklamdım
esrik acının silgisiyle sildim bahtımın aşk yazılarını



gülüşüne metelik atan sensizliğin tembel öğrencisiydim
yalnız gözlerinin kitabını okurdum
yalnız sözlerinin yazılısına çalışırdım
yalnız hayalinin dersine katılırdım
yalnız sensizliğe ödevdim


tanıdık ve haylazdı acılarım
hüznün giyotin ağzında kesilirdim bir gün dönüşüne
zamansız bekleyişlerin sellerine katılıp giderdim kendimden
gizli bir yaraydın pafta pafta büyüyordun atlasımda
bir aşk, bir aşkın haritasında sahipsiz şehir rengindeydi
bir aşk, sen renginde ela gözlerine tarih
bir aşk, senin sözlerinde senfonik talih


Üşütüyor gidişin yeniden gelişini
kan revan hatıralar kanıyor sol yanımda
meğer vedanın ziliymiş son sözün
korsan bir dersmiş senden başkasını sevmek
kayıp özlemlerin medeniyetiymiş sensizlik


silinmez bir hal sarıyor bekleyiş sahnesinde
perdesi açılıyor bensizlik ve sensizlik baş rolde


zil çalıyor, ben çalıyor, aşkın dersi başlıyor
gönlümün öğretmeni sen yok
boş dersleri seven bir öğrenci gibiyim
hoş senleri seven bir mecnun gibiyim
başka bir dersin sevdasını beklercesine değil
aynalar şehrinden salına salına gelişini bekliyorum
çünkü bir kadın ektim sevda kitabımda
sayfa sen ile sayfa hep sen arasında ödevim
haydi gel incele yüreğimin yaptığı ödevi
haydi imzanı at, ilk bakışın, ilk sarılışın gibi
haydi yüreğimin öğretmeni
beni bana öğret,


sen gideli ben yabancı, ben bilinmez, ben anlatılmaz
senden başkasına bu cahile üç beş kelam öğret
senden ve aşktan olsun
haydi, bahtının tahtasına kaldır beni
önce sil damlalarımı
önce ilk sarıldığın gibi sarıl
önce ilk baktığın gibi bak
önce ilk ağladığın gibi ağla
sonra sıfır versen bile umurumda değil
sonra damla ünlem benzerliğinde susup
ağlamayı aşka, beni bana öğret
Haydi, mahşerine geldim, beni benle bitir gayrı
Haydi, sevda ocağına geldim, beni senle pişir gayrı
Haydi, damlalarına geldim, sevda denizine dönüştür gayrı
Haydi, seni öğrenmeye geldim, sevmeyi yeniden öğret gayrı
Haydi, talihine ömür olmaya geldim, bende kalmayı kendine öğret gayrı


Hayrettin Taylan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder