Çarşamba, Şubat 01, 2012

"güzellerin şâhı sultanım..."


"Benim birlikte olduğum, sevgilim, parıldayan ayım,
Can dostum, en yakınım, güzellerin ş
âhı sultanım.


Hayatımın, yaşamımın sebebi Cennetim, Kevser şarabım
Baharım, sevincim, günlerimin anlamı, gönlüme nakşolmuş resim gibi sevgilim, benim gülen gülüm,


Sevinç kaynağım, içkimdeki lezzet, eğlenceli meclisim, nurlu parlak ışığım, meşalem.
Turuncum, narım, narencim, benim gecelerimin, visal odamın aydınlığı,


Nebatım, şekerim, hazinem, cihanda hiç örselenmemiş, el değmemiş sevgilim.
Gönlümdeki Mısırın Sultanı, Hazret-i Yusufum, varlığımın anlamı,


İstanbulum, Karamanım, Bütün Anadolu ve Rum ülkesindeki diyâra bedel sevgilim.
Değerli l
âl madeninin çıktığı yer olan Bedahşânım ve Kıpçağım, Bağdadım, Horasanım.


Güzel saçlım, yay kaşlım, gözleri ışıl ışıl fitneler koparan sevgilim, hastayım!
Eğer ölürsem benim veb
âlim senin boynunadır, çünkü bana ezâ ederek kanıma sen girdin, bana imdâd et, ey Müslüman olmayan güzel sevgilim.


Kapında, devamlı olarak seni medhederim, seni överim, sanki hep seni övmek için görevlendirilmiş gibiyim.
Yüreğim gam ile, gözlerim yaşlarla dolu, ben Muhibb
îyim, sevgi adamıyım, bana bir şeyler oldu, sarhoş gibiyim. Bir hoş hâle geldim"


                                                                               Muhibbî

                                                                                (Dîvan)

                                                (Günümüz Türkçesine çevrilmiştir)
                       Bu şiir Kanunî Sultan Süleyman tarafından Eşi Hürrem Sultan için yazılmıştır.

                                                      resim:John Frederick Lewis

4 yorum:

  1. Çok güzel.. İnsan okuyunca sevdiğine söylemek geliyor içinden :) Güzel paylaşım sağolun..

    YanıtlaSil
  2. İçten su gibi akan sözler nasıl da etkili ... Yüreğinize sağlık değerli hocam Muhteşemdi

    YanıtlaSil
  3. Sağolun, çok sevdiğim bir şiirdir..

    YanıtlaSil