Perşembe, Haziran 07, 2012

"Bu ne aşk..."





Ey benim gülen yüzüm, sevgilim…

Senin güzelliğin dünyaya dedikodudur.

Bu ne güzellik…
              
             Bu ne yüz…
             
                      Bu ne güldür?..


Acaba saçın, amberi görüp mü

Misk kokulu olmuş?

Bu ne saç…

             Bu ne kâkül…
                        
                      Bu ne zülüftür?..


Aklım saçının kokusuyla doludur.

Bu ne güzel koku…
             
             Bu ne ıtır…
              
                     Bu ne hoştur…


Gözyaşı dalgalarım taşıp

Başımdan aştı.

Bu ne deniz…

             Bu ne ırmak…
                       
                     Bu ne nehirdir?..


Muhibbî ansızın divâne oldu.

Bu ne dert…
              
            Bu ne aşk…
                      
                    Bu ne huydur?..
                                    
               
                            Muhibbî 

             (Kanunî Sultan Süleyman)
                
       (Günümüz Türkçesine çevrilmiştir)
                      
                 resim: Pino Daeni

8 yorum:

  1. canım esintim, kaç zamandır senin yada benim ayarlarımda bir sorun vardı herhalde görüntüleyemiyordum blogunu. oh be düzeldi. şimdi kanuni çok duygulu iyi bir sanatçıymış aynı zamanda çeşitli mahlaslarla yazdığı beyitler çok güzel,,tasarladığı ve nakşettiği mücevherlerde çok güzelmiş. paylaşımına teşekkürler güzel pencerem. esen pencerem. esip esip beni benden alıp giden pencerem. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Oy oy oy sevgili Vuslat mahcup ettiniz beni sağolun var olun.
    Bir haftadır yoğun bir şekilde evle ilgili işlerden dolayı bloga bakamadım . Bu gün bi fırsat buldum şükür az kaldı ama bir kaç gün daha işler sürecek gibi:(( dolayısı ile ne oldu ne bitti bilemiyorum ama bazen müzik yayınını verdiğim siteden dolayı yayın aksaklıkları olabiliyor muhtemelen yine öyle olmuştur.Site bakıma girince burayıda etkiliyor. Yokluğumda değerli hocam Dae Laurelin güzel seçkileri ve eklemeleri olmuş sağolsun hepsi harika :)
    Ve tabi Muhibbi ansızın gelen aik ile bir ömür taçlanmış güzelliklerin dile gelişi efsane olmuş bir devre damgasını vuran aşk...
    bu şiiri ben de ilk defa okudum çok güzelmiş çok. Penceremizden esenlen çok özel eserler, değerli hocamın edebi seçkileri herzaman beni etkiliyor.

    Pencerelerimiz hep güzelliklere açılsın:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim değerli Esinti :)
    Beni siz sanmaları da bilakis hoş :)
    Övgüler size geldiği için de sizin yanıtlamanızı istedim, yoksa bakıyordum tabii:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim sayın Vuslat :)

    YanıtlaSil
  5. :) Rica ederim hocam övgü bana değil penceremize

    pencere hepimizin evde kim varsa o bakıyor sadece :)))

    YanıtlaSil
  6. aH SEVGİLİ DAE LAURELIN BU AYRINTIYI KAÇIRDIM. YANİ BEN YAŞLI BAŞLI BİR TEYZENİZİM:)) BÖYLE AYRINTILARI KAÇIRIRSAM HATIRLATMANIZDA YARAR VAR..:)) SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  7. Estağfurullah Sayın VuslaT, siz her daim genç olanlardansınız .. :) Değerli Esinti'nin paylaşımlarına benzetilmek gayet hoş :) Blog nedir? -Bi apartman bloğunu bi de voleyboldakini biliyordum ha bi de blok flüt- kendisinden öğrendim çünkü :D

    YanıtlaSil