Çarşamba, Ekim 17, 2012

İki Değil Bir Olmaktır Derdim

 
Ey her candaki gizli hazinem, her harap gönüldeki inci tanem, her kanatsız kuştaki gizli kanadım,
 Ey gönüllerdeki zâhirim, suretlerdeki mânâm,
Ey sevgilim, ey sultanım,
Aşk aşk derim, erimek isterim. İki değil, bir olmaktır derdim.
Harap olmuş yüreğim, kırılmış kanatlarım, uçarım enginlere.
Gözlerim âma, kulaklarım sağır, yolum sadece aşkadır.
Aşk değil midir yağmuru yağdıran, suyu buluta, bulutu suya dönüştüren, aşkla toprağı kavuşturan, tüm tohumların içine zerk olan, kendini açığa vuran?
Toprağın deli gibi kaynaşması değil midir kavuşması aşıkların?
Ey sevgilim, ey sultanım,
 Nasıl ki ben size sevdalıysam, su da toprağa sevdalıdır.
 Güneşin yakıcılığına aldırmaz, aşkla dönüşüne aldırmaz.
Buharlaşıp gökyüzüne çıksa da tekrar bilir döneceği vakti.
Sabırla bekler. Eser rüzgâr, çakar şimşek, ağlar bulut, su kavuşur yine aşkına.
Aşıkların kavuşmasına eşlik eder tüm kâinat.
Ey her candaki gizli hazinem, her harap gönüldeki inci tanem, her kanatsız kuştaki gizli kanadım,
Ey gönüllerdeki zâhirim, suretlerdeki manam,
Ey sevgilim, ey sultanım,
Aşk aşk derim, erimek isterim. İki değil, bir olmaktır derdim.

Pargalı İbrahim'in Hatice Sultan'a mektubu

9 yorum:

  1. offf offffffff...Osmanlı Dönemindeki aşklara hayranım...o nasıl bir mektuptur...her harf her kelime inci gibi işlenerek yazılmış...böylesine bir aşkı vermek ve yaşatmak herkese nasip olmayacak bir nimet...yanılıyor muyum şehriyarımmm :)))

    YanıtlaSil
  2. Önce Merhaba..:)

    "aşkimiş her ne var alemde" diyor büyük şair Fuzuli..
    Şu eskilerin tarif ve tanımları..hitapları ne kadar derinlikli ama..!

    YanıtlaSil
  3. Yanılmıyorsun cicim :) Ama Şehriyarımızın kulaklarını çınlatmak yetmiyor ne yapalım :) görmüş okumuş ama büyü bozulmasın yazmayım der durur :)))))

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin dost hoşgeldin:) geçmiş bayramızını ve Cumhuriyet bayramınızı kutluyorum. Ne varsa eskilerde var galiba şimdidlerde böyle derin yaşanamıyor hiç bir duygu :( Yazık

    YanıtlaSil
  5. Sevgi'den sevgiler efendim :-)
    yaaa ben bu ağdalı dili sevmiyorum.
    anlaşılır bir türkçe tercihim.. ve de salt bana ait olması elbet :-)
    bu arada Playlist bir harika!!!
    'The Fallen' ise favorim!

    YanıtlaSil
  6. Esin den de sevgiler Sevgi ye :)
    O zamanların osmanlıcası orjinali dahada ağır :) zor olsada bir kelime bir çok anlamı içerdiği için seviyorum bu şekli derinlikler manada gizli elbetteki güzel türkçemiz her zaman değerli ama bunlarda eskilerden bir esinti işte :)
    Liste içinse ayrıca teşekkürler ruhumuzun gıdası ezgilerden bir demet:)

    YanıtlaSil
  7. Ah, sevgili Esinti yine çok hoş bir şey yazmışsın :)
    Off, süper :)
    Ergenleştim ama öyle yani, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Ben teşekkür ederim değerli hocam özledik sizi :)

    YanıtlaSil