Pazar, Ocak 23, 2011

İçim İçime Sığmıyor




İçim içime sığmıyor!
Şimdi sana dairim.
Ölesiye tutkulu,
Ölesiye şairim.
...




Havanın dumanlı
Vaktin dar olduğu bir zamanda

Bu sözü bir gül gibi bıraktın yüreğime
İçim içime sığmıyor
Şimdi sana dairim
Ölesiye tutkulu
Ölesiye şairim

Tarihe gömüyorum acıyı ve ölümü
Yenilgiyi zafer şarkılarına
Çünkü sen geldin kumrular geldi
İçim içime sığmıyor
Umurumda mı sanki ayrılık trenleri
Ay tutulması rasathaneler
Aşkın değerini düşüren darphaneler
Başbakanın Amerika evleri
Umurumda mı sanki

Sen geldin çöllere yağmurlar geldi
Bana göre değil Kübanın çiçekleri
Yeni bir skandal senaryosunda
Şaşkın bir İngiliz prensesinin
Yıkılan hayalleri

Bana göre değil kavga
Uygarlığın kriz noktalarında
Gurbet kokan bir hayatım var benim
93 harbinden kalma sokaklarında
İkindi sonrası sirenler çalar
Eritir dağların kirli karını
Susuz bir denizde hırçın dalgalar
Deler karanlığın kulak zarını

Sen geldin vefakar duygular geldi
Yakamozlar oynaşıyor sularda
Benim de sırlara ermek çağımdır
Buzlar vadisinde bir gelin, sevda
Sevda benim özgül ağırlığımdır

Sen geldin güvertelere
Umut yükleyip boşaltan gemilerin
Hindistan cevizi kırdığı kırdığı limanlarda
Ermiş kaptanlara muhabbet duyan
Meczup tayfalar geldi
İçim içime sığmıyor
Çünkü hem sen geldin hem bahar geldi

Nurullah GENÇ

4 yorum:

  1. "İçim içime sığmıyor!
    Şimdi sana dairim.
    Ölesiye tutkulu,
    Ölesiye şairim."

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir şiir. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler arkadaşım.Şair yürekler böyle konuşsun yeter ki biz nasiplenelim:)

    YanıtlaSil