Çarşamba, Mayıs 04, 2011

Uzaktan sevmek en güzelidir bazen





...Her şey olduğu gibi kalsın istiyorum. Ben hep bir sıfır mağlup olayım; sen hep uzak bir hayalden ibaret. Sen olduğun gibi kal. Ulaşılmaz. Dokunulmaz. Koklanılmaz. Ben olduğum gibi. Dünya olduğu gibi.


 

Ruhunun en çirkef, suretinin en çirkin, zihninin en çiğ hallerini biliyorum; hiçbirini gözlerimle görmemiş olsam da. Ne bir mükafat verdin bana ne bir ceza. Ama cennetini de biliyorum, cehennemini de.

“Seni uzaktan seviyorum….” diye düşündü erkek içinden. “Yaklaşmadan, anlatmadan, anlaşılmadan…. Ben seni beklentisiz seviyorum. Hiçbir şey ummadan, talepte bulunmadan, hayal bile kurmadan. Kendi içimde taşıdığım sessiz sedasız bir sır bu. Ben belki de senden çok bu sırrı seviyorum.”
Sırrın senden bile güzel çünkü, senden bile özel. Sırrın bir billur kadeh, kırılmasın diye yüreğimde taşıyorum. Sırrın nazenin bir mum alevi, sırf yanmaya devam etsin diye karanlığı gündüze yeğliyorum. Kimse bilmiyor, bilmesi de gerekmiyor. Hem kim ne anlar? Ateş bu, hep düştüğü yeri yakar. Bense ne bir şeyleri değiştirmek peşindeyim, ne bir yere varmak. Ne sahip olmak derdindeyim, ne kendimi kanıtlamak. Her şey olduğu gibi kalsın istiyorum. Ben hep bir sıfır mağlup olayım; sen hep uzak bir hayalden ibaret. Sen olduğun gibi kal. Ulaşılmaz. Dokunulmaz. Koklanılmaz. Ben olduğum gibi. Dünya olduğu gibi. Merkez Efendi’nin dediği gibi, “her şey zaten dengede ve ahenkte, canım efendim. Her şey zaten merkezinde.”
Ben senin ismini tarçın kokulu akide şekeri gibi tutuyorum ağzımda, damağımda, ruhumda. Kaygılarını biliyorum, yalnızlıklarını, kırgınlıklarını ve hırslarını da. Kalbinin ritmini duyuyorum; yanında olmasam, elini tutmasam da. Ruhunun en çirkef, suretinin en çirkin, zihninin en çiğ hallerini biliyorum; hiçbirini gözlerimle görmemiş olsam da. Ne bir mükafat verdin bana ne bir ceza. Ama cennetini de biliyorum, cehennemini de.
Seni olduğun gibi sevdim, tüm günahların ve arızalarınla. Uzaktan sevmenin en güzel yanı bu zaten. Kimseyi değiştirmeye kalkmıyorsun. Her şeyi olduğu gibi kabulleniyorsun. Aynı gökkubbenin altında yaşadığımızı bilmek yetiyor bana. Başımızı kaldırdığımızda gördüğümüz sema aynı, yıldızlar aynı, dolunay aynı. Bunu bilmek yetiyor bana. Umurumda değil ki nerede uyuyorsun, kimin yanında.
Bacağında şarapnel parçasıyla yaşayan bir asker gibiyim. Etimde yabancı bir madde, kemiğimde bir metal parçası gibi duruyor aşkın bende. Başkası duysa korkar, “aman” der. “Nasıl olur? Böyle de yaşanır mı?” Halbuki ben alıştım. Rahatsız etmiyor beni, onu anladım. Şarapnel ve ben, gül gibi geçiniyoruz, yanyana ama karışmadan birbirimize.

***

“Seni uzaktan seviyorum….” diye geçirdi kadın içinden ve başını çevirdi. Bakmadı bile ondan yana. Bakması gerekmedi.
Ne güzel uzaktan sevmenin rahatlığı, hafifliği, beklentisizliği. Herkesin habire birbirinin hayatı hakkında konuştuğu bu dünyada “biz” diye bir şey olmayınca, hakkımızda konuşacak bir şey de bulamıyorlar ya, ne güzel. Özgürlük işte!
Sen özgürsün. Dilediğin zaman gidersin aklının estiği yöne. Tutsaksın bir o kadar. Mecbursun kendi sorumluluklarına, alışkanlıklarına, hayatına. Yapışmışsın kabuğuna. Hayalimdeki sen gerçek senden daha özgür aslında. Görsen, hayalimdeki seni kıskanırsın.
Seni sevdiğimi söylememekteki ısrarım bu yüzden. Her şey böyle daha duru, daha güzel. Söylesem büyü bozulur. Zaman ağırlaşır, zaman hantallaşır. Doğallık kaybolur, konuşmalar yapaylaşır. Söylesem dünya durur, bir daha hiçbir şey aynı olmaz. Sen değişirsin. Bir başka hal gelir üzerine. Bir beklenti, bir istek, bir kıvanç, gizliden gizliye bir kibir siner bakışlarına. “Aşıklar kibirli olur” demiş şair. Sevdiklerini fethedilmiş bir kale gibi görmeye kalkarlar. Bense hayat boyu susmaya razıyım, o kibiri gözlerinde görmektense.
“Böyle adama
Yaklaşmaz hiçbir güzellik
Doğduğu günden beri kalbinde bir delik,
Almak için bütün sızıları içine.”
xxxxxx tanısa, seni anlatmak için söylerdi bunları. Bütün sızıları içine çeken adamsın çünkü. Bir de beni almanı istemem o delik kalbine.

***

Uzaktan sevmek daha güzeldir bazen. Ne incitir, ne acıtır. Ne yaralar ne kanatır. Gözlerinle görmediğin ama sesini duyduğun, varlığıyla huzur bulduğun bir denizin yakınında yürümek gibidir böyle sevmek… Uzaktan sevmek en güzelidir bazen.


Elif Şafak

5 yorum:

  1. Sevgi evrenselse eğer mesafeler ne fark eder...
    incinmemek adına sevgi kaynağını kendinden uzak tutmak ilginç belki haklıdır yazar ama ben sevgiyi beraber geçirilen anların güzelliğinde hissetmeyi tercih ederim doğrusu:) sevdiklerimizle beraber paylaşıldıkça büyüyen sevgiler daha güzel.
    Uzaktan sevmek kendi kendine hissetmekten öteye geçemezki.

    Bu da geçer ya HU! der dururuz yoksa :)
    Can yine seçmiş güzellikleri bizimle paylaşmış ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumdu :) her kelimeye katılıyorum. Ailemiz dostlarımız sevgileri ile bizi kuşatanlar hep yanı başımızda olsunlar.

    Yine de mistik bir hava var yazıdaki bu duyguda okurken aklıma hep şu geldi acaba sevilen yanındayken mutlu değilmiydi de uzak kalmayı tercih etti yoksa elinde olmayan nedenler mi bu uzaklığın sebebi ama sanki tercih edilmiş gibi sonuçta yanındayken acıtıyor incitiyor uzak kalsın daha iyi der gibi :) İyide acıtan inciten bir kişi nasıl sevebilir ki ya da gerçek midir bu sevgi insan sevdiğine nasıl kıyar anlamak zor. Mazoşist bir yaklaşım :) belki de saplantılı bir hal.
    Hani bir şarkı vardırya o geldi aklıma
    seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli
    alıştım hasretine gel desen gelememki.

    Sevdiklerimiz hep yanıbaşımızda olsun ki katmerlensin sevgiler:)

    İyi geceler Can Teşekkürler:):)

    YanıtlaSil
  3. Mazoşist bir yaklaşım ha...:)=:)

    Ne seninle ne sensiz diye de bir şarkı vardı:)
    Madem seninle bir arada yapamıyoruz o zaman uzaktan sevelim gitsin :):) Olurmu böyle Ateşten ayrılan köz çabuk sönermiş ya hani uzaklık zamanla sevgiyi de yok eder. Gün gelir arada hatırlanır, bir de bakmışsın hiç aklına gelmemiş bile.:) Paylaşılan sevgiler herşeyin önüne geçer ve unutulur o duygu. İnsanız ve sevmek sevilmek bir ihtiyaç.

    Sevdiklerimiz ve bizi sevenler her zaman yanıbaşımızda olsun...

    İyi geceler can iyi geceler

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel yazmışsın...
    Haklısın, uzaktan sevmek en güzelidir bazen. O seni sevmiyorsa onu uzaktan sevmek farzdır sana. Ona söyleyemiyorsa farzdır sana uzaktan sevmek...

    YanıtlaSil
  5. :) Teşekkürler Akatriel
    Sevdiklerimiz hep yanımızda olsun...

    YanıtlaSil